, ,

Professional intensive: Beïnvloeden en overtuigen

In deze intensive leer je om effectiever te overtuigen en invloed uit te oefenen

Elke dag weer proberen we, privé en professioneel, anderen te overtuigen en te beïnvloeden. Soms open en eerlijk, soms subtiel en indirect, soms ook slinks of hardhandig. In deze intensive leer je om effectiever te overtuigen en invloed uit te oefenen; én dit te doen met respect voor de grenzen en wensen van anderen.

Wanneer?
17 januari 2020

Waar?
The School of Life

Prijs?

395,00 excl. btw

Je kunt maximaal 4 tickets bestellen. Klik hier om een groepsarrangement aan te vragen.

Professional intensive: Beïnvloeden en overtuigen

Elke dag weer proberen we, privé en professioneel, anderen te overtuigen en te beïnvloeden. Soms open en eerlijk, soms subtiel en indirect, soms ook slinks of hardhandig. In deze intensive leer je om effectiever te overtuigen en invloed uit te oefenen; én dit te doen met respect voor de grenzen en wensen van anderen.

Ieder mens hanteert bepaalde manieren van beïnvloeden, die weer gebaseerd zijn op ideeën. Ergens heb je die opgedaan, in bijvoorbeeld je jeugd, tijdens je studie, gedurende of je werkervaring. Als je je daarvan bewust bent, kun je onderzoeken hoe effectief die eigenlijk zijn. Daarna kun je die manieren trachten te verbeteren, met behulp van nieuwe ideeën en de nodige oefening. Tijdens deze intensive introduceren we diverse ideeën, van Aristoteles’ Retorica tot de concrete voorbeelden van influencers uit politiek en bedrijfsleven. Daarnaast helpen we je op gang op inspirerende en desnoods confronterende wijze.

Over The School of Life voor Professionals

The School of Life combineert de beste ideeën uit het verleden met moderne inzichten op het gebied van organisatieontwikkeling. We richten ons op het verhogen van emotionele en sociale intelligentie met het doel mensen te laten groeien, zowel persoonlijk als professioneel. In onze sessies zetten wij inzichten en kennis in om innovatieve oplossingen te vinden voor de belangrijkste problemen waar professionals en organisaties tegenaan lopen. In onze programma’s ligt er veel nadruk op experiment en oefening. Door in een geanimeerde en veilige setting aan de slag te gaan met de lesstof, ervaren deelnemers direct het effect ervan.

Praktische informatie

Voertaal: Nederlands
Tijd: 09:30 – 17:30 uur
Locatie: Frederiksplein 54, Amsterdam
Prijs: € 395,- (excl. btw, incl. lunch en borrel)

Vrijdag 17 januari 2020
09:30 - 17:30
Professional intensive: Beïnvloeden en overtuigen

The School of Life
Frederiksplein 54
1017 ZP Amsterdam, Noord-Holland

Organisator
The School of Life
s6gC8g52

In deze intensive:

  • Krijg je inzicht in de wijze waarop je tot nog toe invloed hebt uitgeoefend en waarop anderen dat naar jou toe trachten te doen
  • Maak je kennis met klassieke retorica en de wijze waarop moderne influencers deze toepassen
  • Maak je kennis met toonaangevende theorie over macht, invloed en de ethiek ervan
  • Leer je zelf effectiever te overtuigen
  • Ontwikkel je vertrouwen in je eigen vermogen om te beïnvloeden

Wat komt er aan bod?

De ochtend openen we met een introductie op de fenomenen macht en invloed, hun praktische verschijningsvormen en hun verschillen. Daarna relateren we dit aan je eigen ervaringen, en inventariseren we de concrete plannen als het gaat om beïnvloeding. Vervolgens behandelen we de kunst van de retorica, en gaan we na hoe je deze in de eigen werksituatie kunt toepassen.

In de middag bespreken we de ethiek van macht, invloed en overtuigingskracht: de vraag dus hoe deze ‘goed’ kunnen worden toegepast, voor de eigen organisatie en voor haar stakeholders. Ook hier zullen we de theorie meteen toepasbaar maken aan de hand van eigen cases, met tot besluit een inventarisatie van de opgedane inzichten en de wijze waarop je deze zelf denkt te gaan hanteren.

Kan ik je ergens mee van dienst zijn?

Heb je een vraag?

Wij zijn telefonisch bereikbaar op:

020 - 26 20 712

Wil je een overzicht van de beste evenementen?

Schrijf je dan in voor de wekelijkse nieuwsbrief van Beste Business Events.