, , , ,

Framing: onbewust beïnvloeden met taal en beeld

Het is niet wat je zegt, maar wat men hoort

Hoe verpak je een verhaal binnen een frame zodat de ander exact de gevoelens en associaties krijgt die jij wilt oproepen? Dat leer je tijdens deze workshop.

Wanneer?
20 november 2018

Waar?
Van der Valk

Prijs?

750,00 excl. btw

Je kunt maximaal 4 tickets bestellen. Klik hier om een groepsarrangement aan te vragen.

Framing: onbewust beïnvloeden met taal en beeld

Om je (bedrijfs)verhaal goed over te brengen moet je het in een goed kader, oftewel frame, kunnen zetten. Zorg dat de lezer, toeschouwer, of toevallige voorbijganger precies dát gevoel krijgt dat jij wilt uitstralen. Hoe je taal en beeld goed inzet om die gevoelens op te wekken leert Sarah Gagestein je in de workshop ‘Framing: onbewust beïnvloeden met taal en beeld’.

Met framing neemt je invloed toe

De dag begint met het blok ‘waarom framing werkt’. Waarbij de trainer je laat zien hoe je brein werkt, op welke manier je daarop in kunt spelen én welke invloed taal (in)direct heeft op onze hersenen. Tijdens het tweede blok geeft Gagestein enkele handvatten om je bewust te worden van de frames waarin mensen je willen laten denken.

Nu je instaat bent om de frames van een ander te herkennen is het tijd om te leren hoe je zélf informatie in een frame kunt gieten. Daarbij legt Gagestein je uit welke onderdelen in zo’n frame moeten zitten, hoe je daarvan een passend verhaal maakt en welke woorden je daarbij dient te gebruiken.

Als laatste onderdeel van de dag leer je de frames van een ander herframen. Oftewel: een frame zo aanpassen dat je eigen boodschap niet beschadigt wordt door het verhaal van een ander.

Na afloop weet je:

  • waarom mensen andere dingen horen dan er gezegd worden;
  • hoe overtuigen (niet) werkt;
  • wat framing is en waarom het ontzettend effectief is.
Dinsdag 30 januari 2018
08:30
Ontvangst, registratie en koffie
Blok 1
Waarom framing werkt | Doel: deelnemers laten inzien dat de kracht van communicatie grotendeels wordt bepaald door onbewuste processen, waar men meer controle over kan uitoefenen.
Blok 2
Frames weer zichtbaar en bewust maken | Doel: deelnemers handvatten geven om bewust te worden van de frames die zijn vanuit de media, politiek en hun werkveld worden gebruikt.
Blok 3
Zelf frames ontwerpen | Doel: deelnemers bewust en behendig maken in de methodiek om zelf een strategisch frame te ontwerpen.
Blok 4
Omgaan met frames vanuit tegenstanders en/of concurrenten | Doel: deelnemers mogelijkheden aanreiken om slimmer om te gaan met frames van anderen die schadelijk zijn voor de eigen boodschap.
17:00
Afsluiting

Van der Valk
Winthontlaan 4-6
3526KV Utrecht, Utrecht

Organisator
AFBD
AFDBlogo

Kan ik je ergens mee van dienst zijn?

Marloes van As

Opleidingsadviseur

06 - 45 04 23 51 of 020 - 26 20 700