Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Onzichtbaar verhoren

Moeilijke gesprekken met medewerkers, klanten of leveranciers horen er als leidinggevende nu eenmaal bij. En het zal ook regelmatig voorkomen dat je het gevoel hebt dat zij niet de volledige waarheid spreken. Of soms zelfs glashard tegen je liegen. En toch moet u de waarheid achterhalen. Onzichtbaar verhoren is hier het enige alternatief. Maar hoe pak je dit aan?

Verhoortechnieken: onderscheid leugen van waarheid

Job laat je kennismaken met de “best practices” van de CIA. Alle ingrediënten van een goed verhoorgesprek komen aan de orde, maar ook de veel voorkomende valkuilen worden besproken. Hoe kun je het contact met jouw gesprekspartner verdiepen, zodat het moeilijker wordt voor een ander om te liegen. Welke gesprekstechnieken kun je toepassen? En hoe verwerf je verifieerbare informatie?

Hoe blijf je onzichtbaar?

Het is belangrijk om als ‘verhoorder’ onzichtbaar te blijven. Dus hoe verdiep je dan het contact en hoe pas je jouw verhoortechnieken zo toe dat het als pure interesse wordt ervaren? Sluit je een onzichtbaar psychologisch contract af? En hoe observeer je zo goed mogelijk zonder daarbij argwaan te wekken? Je leert de tactiek van de naïeve onnozelaar en de techniek van het eeuwige begrip, waarbij je de rode loper uitrolt voor de echte waarheid.

Video

Programma

Datum Tijd Inhoud
19 Apr. 18 8:30 Ontvangst

Tijd

8:30


Inhoud

Ontvangst


Wat zeggen andere deelnemers

“Was echt een fijne opleiding!”

Anne Carlier, Hedera

Locatie

Van der Valk - Utrecht
Winthontlaan 4-6
3526 KV Utrecht, Utrecht

Resultaat

De volgende vragen komen in deze training aan bod:

  • Hoe doorprik je leugens, halve waarheden en onjuiste verklaringen?
  • Hoe pas je professionele verhoortechnieken toe?
  • Bent je je bewust van jouw eigen communicatie- en gedragspatronen? En wat zijn de effecten van jouw eigen gedrag op jouw gesprekspartners?
  • Wat is de waarde van micro-expressies tijdens een verhoor?
  • Hoe ga je om met emoties, van jou en van de geïnterviewde?
  • Welke doorvraagtechnieken ken je
  • Hoe win én behoud je vertrouwen?
  • Hoe schakel je jouw persoonlijk waarde- en normenbesef uit, ook als je dingen te horen krijgt die je liever niet hoort?
  • Hoe confronteer je jouw gesprekspartner met onweerlegbare feiten?
  • Hoe ga je om met ‘aflieg’-gedrag?
  • Hoe houd je contact gedurende het verhoor?

Kortom: hoe houd je het gesprek onder controle tijdens het verhoor?