, , , , ,

Eéndaagse masterclass Scaling Up

Voorspelbaar en sneller groeien met Scaling Up / Rockefeller Habits

Hoe kun je groeien in deze tijd? Ons uitgangspunt is dat je altijd kan en moet groeien als organisatie. Als dat nu in omzet lastig is, kan het wellicht in strategie en interne organisatie. Misschien is dit juist het moment om je marktstrategie aan te passen of te innoveren. Oftewel: kwalitatieve groei in plaats van kwantitatieve groei. Leer hoe je dit aanpakt tijdens deze unieke ééndaagse masterclass.

Wanneer?
16 december 2020

Waar?
Hotel Casa

Vanaf:
1.190,00 excl. btw
Prijs?

Deelnemers: Wissen
Je kunt maximaal 4 tickets bestellen. Klik hier om een groepsarrangement aan te vragen.

Eéndaagse masterclass Scaling Up

Graag wil je een gezonde organisatie zijn zonder gedoe, maar met structuur en consistentie. Hier is een methode voor: Scaling Up / Rockefeller Habits. Het is een besturingssysteem voor bedrijven richting en voorbij de 1 miljoen omzet.

Deze wereldberoemde methodiek is gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Verne Harnish en is al door 70.000 organisaties gebruikt om een gezonde koers te varen. Het geeft jou een vaste en consistente manier van werken, gericht op structuur en groei.

Hoe? Door je hele bedrijf te focussen op 4 thema’s en en 3 disciplines.

De 4 thema’s zijn:

  • Mensen (heb ik de beste mensen op de juiste plek, die de juiste dingen doen?)
  • Strategie (weten we waar we naartoe werken en wat ons ‘speelveld’ is?)
  • Uitvoering (hoe zorg ik voor een consistente kwaliteit in de dagelijkse operatie?)
  • Cash (hoe zorg ik ervoor dat we altijd voldoende liquiditeit hebben?)

De 3 disciplines zijn:

  • Werken met prioriteiten (iedereen in de organisatie weet op elk moment van de dag/week wat er gedaan moet worden en waarom)
  • Meten van kengetallen (iedereen kan objectief aangeven of het een goede dag/week/maand/jaar is geweest)
  • Het hebben van een strak overlegritme (om de prioriteiten en kengetallen te monitoren en bij te sturen).

Groei is een kwestie van kiezen

Hoe kan je groeien in deze tijd? Ons uitgangspunt is dat je altijd kan en moet groeien als organisatie. Als dat nu in omzet lastig is, kan het wellicht in strategie en interne organisatie. Misschien is dit juist het moment om je marktstrategie aan te passen of te innoveren. Oftewel: kwalitatieve groei in plaats van kwantitatieve groei.

Groeien is makkelijker als je weet hoe je dat het beste in een volgorde en structuur kan gieten. Een structuur waarin iedereen weet wat zij/hij moet doen en wie waar verantwoordelijk voor is.

Groeien kun je leren, maar vraagt wel iets van een leiderschapsteam. Het besturen van een organisatie met 25 man en 1 vestiging vraagt om andere kwaliteiten dan 4 vestigingen met 100 man totaal aansturen. Voor welke beslissingen je ook staat: het is juist nu noodzakelijk dat je een structuur aanleert om eenvoudig de juiste beslissingen te nemen.

In deze inspirerende masterclass komen onder meer de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Een concrete missie en visie – definieer een onderscheidende strategie waarmee je wint;
  • Een onderscheidende positionering – ontdek hoe je jezelf kunt onderscheiden in de markt;
  • Werken met kernwaarden – maak kernwaarden en het bestaansrecht levend in jouw organisatie, zodat je medewerkers energie krijgen en jouw cultuur een magneet wordt voor het aantrekken van de beste mensen;
  • Magische merkbeloften – definieer heldere en ongewone merkbeloften die je onderscheidt van jouw concurrenten en inspeelt op de kernbehoefte van jouw klanten;
  • Duidelijke jaar- en kwartaalfocus – ontdek de belangrijkste beslissingen die jouw team nú kan nemen om draagvlak, reputatie en resultaten te verhogen en de onderscheidende strategie kan vertalen in wat het team nú te doen staat.
  • Overlegritme dat werkt – creëer een overlegritme met dagelijkse -, wekelijkse -, maandelijkse -, driemaandelijkse- en jaarlijkse overleggen. Het ritme en de specifieke agendastructuur maken die overleggen zo effectief dat iedereen er naar uitkijkt;
  • De belangrijkste meetgetallen – kies de drie significante KPI’s (key performance indicators) en stuur jouw bedrijf daarmee aan, dagelijks en wekelijks.

Voor wie

Deze Masterclass is voor scaleup organisaties vanaf 10 medewerkers. Let op: deelname is vanaf 2 personen. Heb je nog geen MT, raden we aan een interne leider mee te nemen. Heb je wel een MT meld dan het hele team aan voor maximaal resultaat.

De dag is gevuld van 09:00 tot 17:00 uur. Je ontvangt gratis het boek Scaling up, Mastering the Rockefeller Habits 2.0 van Verne Harnish. Bereid je voor op een super inspirerende dag, waarin je hard aan de slag gaat!

Kosten

Inschrijven voor deze Masterclass kost €595,- per persoon. LET OP: deelname is vanaf 2 personen. Kom je met een team van 3 of meer personen dan is de prijs €495,- per persoon. Dit is inclusief locatiekosten, koffie en thee, lunch en materialen. Dit tarief is excl. 21% btw.

RIVM richtlijnen

Uiteraard houden wij ons aan de richtlijnen van het RIVM en zorgen voor passende maatregelen om de kwaliteit van de Masterclass en de gezondheid van de deelnemers te waarborgen.

Heb je onverwacht gezondheidsklachten (verkoudheid) en is deelname niet mogelijk? Dan kun je je deelname kosteloos verzetten naar een nieuwe datum (zie eerstvolgende data Masterclasses).

Woensdag 16 december 2020
09:00 - 17:00
Het programma draait om de Rockefeller Habits. In deze inspirerende masterclass komen onder meer de volgende onderwerpen aan de orde: Een concrete missie en visie // een onderscheidende positionering // werken met kernwaarden // magische merkbeloften // duidelijke jaar- en kwartaalfocus // overlegritme dat werkt // de belangrijkste meetgetallen

Hotel Casa
Eerste Ringdijkstraat 4
1097 BC Amsterdam, Noord-Holland

Organisator
Scale Up Company
Logo ScaleUp Company

Kan ik je ergens mee van dienst zijn?

Heb je een vraag?

Wij zijn telefonisch bereikbaar op:

020 - 26 20 712

Wil je een overzicht van de beste evenementen?

Schrijf je dan in voor de wekelijkse nieuwsbrief van Beste Business Events.