Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Business Development & Innovatie

De aandachtsspanne van de klant is schaars. Om de klant van vandaag de dag te overtuigen van jouw product of dienst, is toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen erg belangrijk. Om producten te kunnen produceren die dit in zich dragen, is creativiteit, innovatiekracht en time-to-market van belang. Met behulp van nieuwe kennis en inzichten op het gebied van business development en innovatie, kun je de vernieuwingsstrijd aan om de klanten uiteindelijk weer voor je te winnen.

Onderwerpen

– Welke trends en ontwikkelingen zijn er binnen business development en innovatie?
– Hoe kan ik een effectieve innovatie- en developmentstrategie formuleren?
– Hoe bouw ik een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
– Hoe kan ik de innovatiestrategie integreren en implementeren in de organisatie?
– Welke rol spelen leadership, verandermanagement en bedrijfscultuur bij innovatie?
– Welke vaardigheden zijn vereist om vernieuwingen door te kunnen voeren?
– Hoe meet ik de effectiviteit van de business innovatiestrategie?

Wie

De opleiding Business Development & Innovatie is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van Business Development en Business Innovation. De opleiding is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige- of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Startdata en locaties

Business Development & Innovatie duurt ongeveer 3 maanden en omvat 10 colleges van drie uur. Je volgt de opleiding met 10 tot 15 deelnemers op locatie. De investering hiervoor bedraagt EUR 2850,- (ex BTW). Deze opleiding gaat drie keer per jaar van start. Colleges vinden om de twee weken plaats. De data vind je onder het kopje ‘Programma’.

Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart rond 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur.

Programma

Datum Tijd Inhoud
19 Mar. 20 15:00 - 21:00 College 1 + 2
2 Apr. 20 15:00 - 21:00 College 3 + 4
16 Apr. 20 15:00 - 21:00 College 5 + 6
23 Apr. 20 15:00 - 21:00 College 7 + 8
7 May. 20 15:00 - 21:00 College 9 + 10
20 May. 20 18:30 - 21:00 Afstuderen

Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

College 1 + 2



Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

College 3 + 4



Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

College 5 + 6



Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

College 7 + 8



Tijd

15:00 - 21:00


Inhoud

College 9 + 10



Tijd

18:30 - 21:00


Inhoud

Afstuderen


Locatie

Utrecht Business School
Savannahweg 17
3542 AW Utrecht, Utrecht

Organisator

Utrecht Business School
big_utrecht-business-school-90fae6e2676f375d9e2fffca1f771ddb.png

Resultaat

Na afloop van de opleiding ben je in staat:

  • Om zelfstandig uitvoering te geven aan de business innovationstrategie
  • Om tot een strategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie
  • Je weet hoe u een effectief innovatieproces kunt opstarten en hoe je creativiteit en innovatie tot bloei kunt laten komen
  • Je bent op de hoogte van de (on)mogelijkheden die bepaalde managementstijlen hebben voor het welslagen van innovatieprocessen
  • Je kunt met interne weerstand omgaan en bent bekend met het veranderen van structuren
  • Je bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe je een succesvolle implementatie kunt doorvoeren
  • Je verkrijgt de laatste kennis en inzichten over het vermarkten van een onderscheidend product

Wat komt er aan bod?

College 1 + 2

Tijdens deze dag leer je hoe je de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor jouw organisatie te komen. Je krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation.

 

College 3 + 4

Tijdens deze dag leer je hoe je jouw innovatiestrategie verder kunt vormgeven. Je verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methodes en checklists over business development uit de praktijk waarmee je jouw voordeel kunt doen. Je leert hoe je innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe je om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, een verdienmodel en onderscheidend vermogen.

 

College 5 + 6

Tijdens deze dag leer je hoe jouw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. Je krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. Je krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee je jouw new businessstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en je weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe je daarmee jouw voordeel kunt doen.

 

College 7 + 8

Tijdens deze dag leer je welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. Je krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Wat maakt hen tot winnaars op het gebied van businesss development en wat onderscheidt hen van de concurrentie? Andere vragen die worden beantwoordt: Welke managementstijlen zijn het effectiefst in welke bedrijfsomgevingen en welke stijl zou voor jouw situatie het best passen?

 

College 9 + 10

Tijdens deze dag leer je hoe je de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie. Je leert hoe je doelstellingen opstelt, hoe je jouw innovatieteam prepareert en hoe je dit kunt managen, hoe je bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe je grip kunt houden op het totale implementatieproces. Je wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces.