De laatste keer MBA in één dag

Na vijftien jaar, twintigduizend deelnemers en sessies in acht landen stopt het seminar MBA in één dag. Op dinsdag 16 april 2019 doen Ben Tiggelaar en DenkProducties het seminar voor de allerlaatste keer.

Succesverhaal
De eerste MBA in één dag vond plaats in 2004. Al snel werd het een fenomeen en stegen de bezoekersaantallen tot soms meer dan 1.000 deelnemers per keer. Uniek voor een seminar in Nederland.

Ook buitenlandse organisatoren raakten geïnteresseerd en inmiddels zijn er, buiten Nederland, in zeven andere landen MBA in één dag-seminars geweest. Van Duitsland tot Zuid-Korea, van België tot Brazilië.

Waarom stoppen?
Waarom stopt MBA in één dag? Hans Janssen, oprichter en directeur van DenkProducties: “Zakelijk gezien is er geen aanleiding om te stoppen. De zalen zitten nog steeds vol en de beoordelingen zijn zeer hoog. Maar ‘MBA in één dag = Ben Tiggelaar’ en die is toe aan iets nieuws. Dat kunnen we alleen maar respecteren. We gaan nog één keer groots uitpakken en daarna is het klaar.”
Ben Tiggelaar, managementschrijver en seminarleider: “Het is een persoonlijke keuze. Na 15 jaar MBA in één dag, wil ik me richten op andere seminars. Minder gebaseerd op inzichten van anderen, meer mijn eigen materiaal. En ja het klopt, onze accountants verklaren ons voor gek, maar komend jaar doe ik het seminar voor de laatste keer.”

Feiten en cijfers
• MBA in één dag is een seminar waarbij in hoog tempo de beste ideeën van de belangrijkste managementdenkers worden gepresenteerd, afgewisseld met korte, creatieve oefeningen.
• Het succes begon in 2003 met een reeks luisterboeken over de belangrijkste managementdenkers. Daarna volgde in 2004 het eerste seminar. In 2012 verscheen er een boekversie van MBA in één dag.
• Het seminar MBA in één dag is tot nu toe georganiseerd in Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Zuid-Korea, Thailand, de Verenigde Staten en Brazilië.
• Ben Tiggelaar is schrijver, docent en gedragswetenschapper. Hij is – naast MBA in één dag – bekend van boeken als Dromen, Durven, Doen en zijn wekelijkse column in NRC Handelsblad.
• DenkProducties organiseert sinds 2002 spraakmakende seminars voor managers, ondernemers en professionals. Recent wapenfeit – naast MBA in één dag – het seminar Forward Thinking Leadership met Barack Obama.