Beste Business Events
Beste Business Events
  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Events
  • Opleidingen
  • Incompany
  • Sprekers
  • Artikelen
0
Geselecteerd door:

Innovatie

Zo werkt de innovatiecyclus in business development

In de collegereeks Business Development van Nyenrode Business Universiteit geven vier bekende sprekers inzicht in hoe je waarde creëert en nieuwe zakelijke kansen kunt realiseren, waaronder Yousri Mandour.

11 jul 2018 | Annemarie Appelman |

Als het op business development aankomt, is er volgens Yousri Mandour – partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie – altijd sprake van een innovatiecyclus. Dat geldt zowel voor producten, organisaties als hele branches.

Het begint met een stabiele situatie waar misschien wat kleine verbeteringen zouden kunnen plaatsvinden. Dan komt er het moment dat je op zoek gaat naar iets nieuws. Het oude en bekende voldoet niet meer aan de behoefte. Er ontstaat een drang om iets totaal nieuws te ontwikkelen en er breken turbulente tijden aan met veel verschillende initiatieven.

Dan komt de doorbraak en deze vernieuwing wordt vervolgens het dominante design. En zo begint het weer opnieuw.

Yousri Mandour over Business Model Innovation

De 4 stappen in de innovatiecyclus

De innovatiecyclus is een model wat als methode gebruikt kan worden om tot een innovatie te komen.

Stap #1 Problem finding

In deze innovatiecyclus fase start je met het definiëren van het probleem en wat er anders moet. Het probleem wordt vanuit verschillende perspectieven onderzocht, door middel van verschillende research methoden.

En aan het einde van deze fase heb je een aantal onderbouwde inzichten waar je mee verder kunt.

Stap #2 Ideation

In deze innovatiecyclus fase worden de ideeën gegenereerd, dit gebeurt grotendeels door middel van een aantal brainstormsessies. Deze ideeën geven antwoord op de probleemstelling.

Je eindigt deze fase met het bepalen van de meest kansrijke ideeën waar je vervolgens mee verder kunt.

Stap #3 Concepting

Nu worden de kansrijke ideeën uit de vorige fase doorontwikkeld en zoveel mogelijk in detail uitgewerkt. Dan wordt pas echt duidelijk welke ideeën de meeste potentie hebben. Voor het meest kansrijke idee wordt een uitgebreide business case samengesteld. Er wordt in deze business case kritisch gekeken naar de haalbaarheid van het idee.

Stap #4 Implementation

Vervolgens wordt de businesscase uit de vorige innovatiecyclus fase verder uitgewerkt in een implementatieplan zodat het ook daadwerkelijk in de praktijk gebracht kan worden. Na deze fase ligt alles klaar om te starten.

Video: Zo vernieuw je je businessmodel

Yousri Mandour: “Nieuwe businessmodellen zijn echt van alle tijden. Het verschil met vandaag is alleen dat het in een veel sneller tempo gaat dan vroeger. De periode dat we nog tevreden zijn met de kleine verbeteringen wordt steeds korter. En we gaan dus steeds sneller op zoek naar totaal nieuwe oplossingen. Dit komt door de technologische ontwikkelingen en transparantie.”

Wil je meer weten hoe je als leidinggevende het beste kunt omgaan met innovatie en verandermanagement?

In de collegereeks Business Development van Nyenrode Business Universiteit geven vier hoogleraren inzicht in hoe je waarde creëert en nieuwe zakelijke kansen kunt realiseren. Je geeft samen met hen richting aan Business Development en groeikansen en leert om waarde toe te voegen vanuit een strategisch perspectief.

Collegereeks Business Development

Meer gerelateerd

De beste leiderschapstrainingen van 2018

LeiderschapSelectie: de 6 beste leiderschapstrainingen in 2019

Tony Robbins Business Mastery waarde klanten

OndernemerschapTony Robbins’ les #7: ‘Creëer waarde voor jouw klanten’

business development innovatie yousri mandour
Waar zou ik naar toe moeten linken? Kan niet naar een overview pagina van meerdere tags tegelijk linken
meer onderwerpen

Meer Innovatie

InnovatieHet gat tussen Big Data en wijsheid

InnovatieBen Tiggelaar: met deze 3 vaardigheden kun je organisaties veranderen

Uitgelicht

  • De essentie van leiderschap

    jun 04 2019 Remco Claassen Aarde2

    Wie goed leiding wil geven moet eerst stevig naar zichzelf kijken. Laat je inspireren door dé toptrainer van Nederland, Remco Claassen. Tijdens deze 3,5 daagse masterclass geeft hij verhelderende en vaak confronterende inzichten op het gebied van leiderschap en persoonlijke ontwikkeling.

    Meer info
  • MBA in één dag

    apr 18 2019 mba in een dag seminar

    Ontvang de beste antwoorden op de belangrijkste managementvragen. Tijdens MBA in één dag krijg je tips, trucs en handreikingen van gerenommeerd managementspreker Ben Tiggelaar over alle aspecten van het management. Na twee uitverkochte edities op 16 en 17 april, is jouw laatste kans om erbij te zijn op 18 april!

    Meer info
  • Secure Base Leadership

    mrt 05 2019 Secure Base Leadership

    Relationeel leiderschap vergt zelfinzicht, oog voor de psychologische dynamieken en de moed om te handelen. Versterk en verbeter je leiderschap in een tijd van zelfsturende teams en nieuwe samenwerkingspatronen.

    Meer info

Beste Business Events is een product van MT MediaGroep BV, uitgever van Sprout en Management Team.

Wil jij ook events aanbieden op deze site? Mail dan naar info@bestebusinessevents.nl.

Evenementen

  • Leiderschap
  • Management
  • Persoonlijke effectiviteit evenementen
  • Innovatie
  • Ondernemerschap
  • Psychologie
  • Verandermanagement

Klantenservice

Bel ons op 020 26 20 700

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Archief
  • Artikelen
  • Over ons
  • Evenement aanmelden
  • Incompany aanvraag
Volg ons op:
facebook socialtwitter socialtwitter social
Copyright MT MediaGroep BV, Amsterdam
Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die noodzakelijk zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren. Accepteer Lees meer